CASALS DE VACANCESÉs un projecte que mitjançant l'educació a l'oci incorpora la visió pedagògica de l'educació viva i ofereix activitats que giren al voltant de dos eixos:
-
l’educació emocional
-
la natura.
Objectius pedagògics
Objectius generals
Objectius específics
-
Treballar leducació emocional. Identificar emocions, conèixer-ne les pròpies, gestió d'aquestes, resolució de conflictes i treballar els límits.
-
Exposar el nen a diferents situacions i materials enriquidors que puguin aportar un interès o millorar una dificultat
-
Propiciar el contacte amb la natura i els esports com a eina que ens dóna calma i temps pausats que ens ajuden a apropar-nos a nosaltres mateixos
-
Respondre les vostres necessitats vitals i del moment
-
Promoure moments de socialització com a eines que ens parlen sobre qui som “jo al grup”
Equip d'acompanyants
L'equip de monitors està format per persones que comparteixen una mateixa mirada sobre l'educació, així com uns principis ètics comuns:
El respecte a la persona i les seves necessitats individuals
El treball en grup com a agent socialitzador.
L'amabilitat i l'amor com a vehicle de relació
D'altra banda, creiem necessari assumir rols de dinamització i guia alhora que creem espais on el nen es desenvolupa de manera lliure i autònoma, cercant el seu propi interès.
Activitats
La proposta d'activitats que gira al voltant dels objectius pedagògics procura donar un ventall divers i enriquidor on cada nen pugui trobar i desenvolupar els interessos personals.
Així que partim d?una proposta que va variant diàriament segons les persones del grup. Per complir qualitativament amb aquesta idea cal un equip professional amb molts recursos i una gran capacitat observadora.
Les nostres propostes són:
-
Art del procés, expressió corporal, música, ball, construccions naturals
-
Esports, senderisme, piscina, descobriment de la natura
-
Jocs de taula, llibres
-
Espais de joc lliure.
-
Sortides culturals
Combinem moments introspectius que ens apropen al coneixement propi i que es desenvolupen de manera més íntima en espais tancats, amb moments d'expansió i de sortida i descobriment.
Programació
La programació no sorganitza per hores, sinó que és un recurs bàsic perquè lequip de monitors vagi dinamitzant els dies seguint les necessitats dels nens.